torsdag 16 september 2010

Nervös inför dagen

Idag ska jag till Najaden och möta sjuksköterskan, hon som jag pratar med för att väga mig och utvärdera veckan som har gått. Veckans mål var att äta en banan, det har jag uppnått. Jag har faktiskt ätit 1½ banan under veckan som gått - den punkten kan jag boka av. Är lite nervös över vad vi ska sätta upp för nytt mål, vet att hon vill att jag ska börja använda smör på mackorna men jag håller mig till bredbar mjukost (light) än så länge.

Vad jag är riktigt nervös över är att jag ska ha gått ner lite i vikt, att det går åt fel håll. Jag tror nog att jag har varit lite dålig med maten denna veckan, varför vet jag inte... Men portionerna har nog inte varit så stora, samt att jag är riktigt trött på nötter. Innan åt jag alltid en näve nötter på kvällen men det har jag inte gjort denna veckan. Nötter är rätt så energirikt så jag är rädd att det kommer att ge utslag, speciellt som jag inte bytat ut nötterna mot något annat utan bara slopat den biten. Istället har det blivit en frukt/lite bär med lite turkisk yoghurt på kvällen. Jag hoppas ju verkligen att jag har gått upp i vikt! Så håll tummarna för mig (snälla)

En anledning till det har gått sämre i veckan tror jag ju lite beror på mormors bortgång - lite mer tar jag in det dag för dag. Känner mig lite tom och sorgsen emellanåt.

Uppdaterar er hur det gick när jag kommer hem
Kramar

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det har varit jobbigt för dig och jag tycker verkligen att du har kämpat på bra!
    Håller alla tummar för att vikten går åt rätt håll för dig, och jättebra jobbat med utmaningen!
    Du fixar detta gumman, tillsammans är vi starka!
    Puss<3

    SvaraRadera