måndag 27 september 2010

Haft en lång dag men ätit gott


Har nyligen ätit en kanongod middag. Måste säga att mat är till för att njutas och idag har det varit rikigt kanongod mat mat! Till lunch åt jag kycklingsallad med rödbetor, kikärter och fetaost (som jag fixade igår). Var lika god idag som igår :) Sedan till middag på kvällen gjorde jag en fiskgryta med matkorn. Skriver ner receptet nedan

Fiskgryta med matkorn
2port



200g krossade tomater
3dl vatten
300g torsk
½ aubergine
½ squash
1 gul lök
2 port matkorn (eller något liknande)

Låt grönsakerna (skivade i småbitar) koka med de krossade tomaterna i ca 10 minuter, lägg sedan i torskbitar och låt koka i cirka 5-10 minuter till. Servera med matkorn till. Om man vill kan man låta matkornen koka med i grytan eller koka dem brevid.

Blir kanongott och det bästa är att jag har en portion kvar till lunchen imorgon

Annars har min dag varit lång, har nog varit lite dålig med mellanmål idag. Jag märker av att när jag försöker äta större portioner vid lunch och middag så är jag inte sugen eller hungrig vid mellanmålstiderna. Men jag måste se till att äta enligt planen ändå. Känns dock lite konstigt att äta fast man inte är hungrig. Innan när jag var överviktigt och försökte gå ner i vikt så var det alltid ät när du är hungrig inte när du bara är sugen. Nu ska jag äta fast jag inte är hungrig.... Samtidigt förstår jag att jag måste se till att få i mig mellanmål om jag ska gå upp i vikt.

Nu är jag iallafall lite småseg, så det blir till att göra en kopp te och krypa upp i soffan snart för att se på idol. Jag tittar på idol och så spelar jag in "Superstars"... Synd att de visar två bra program samtidigt!

Hoppas att ni får en bra kväll
Kramar

7 kommentarer:

  1. vad du är duktig på att laga mat, ja jag måste ju bara testa den salladen:) MUMS!

    ja visst är det störande att de visar så bra program samtidigt, jag kollar superstars på webtv sedan;)
    ha en supers skön kväll.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Den salladen tycker jag med låter riktigt god,
    ja, det gäller att äta ändå, trots att man inte är minsta lilla hungrig och gärna mer där till.
    Idol tittar jag såklart på också,
    hoppas du får en trevlig kväll!
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Har du hittat något favoritmellanmål? Det kanske är enklare att äta något man verkligen tycker om till mellanmål, när man inte känner sig hungrig? En kompis kompis skrev på facebook att hon åt sura clementiner - älskar såna! Så det ska jag spana efter nästa gång i affären. =)

    Kommer bli en tuff fredag, begravningar är jobbiga. Så mycket minnen och så många ledsna personer. Kommer tänka på er, där hon rycktes bort för fort och utan förvarning, för oss var det mer väntat och på sätt och vis en lättnad, hon slapp ha ont och somnade in i sömnen.

    Massor med kramar, jobba på med mellanmålen, det kommer visa sig på vågen sen.

    SvaraRadera
  4. Det är bra att du försöker hålla dig till planen. Det är enda vägen, men visst är det konstigt att sätta sig och äta fast man inte är hungrig. Men, men...bara att göra det, u can do it!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hur går det med vindruvorna?

    Idag köpte jag satsumas och ojojoj så goda de är. Sura och goda. =)

    Kram kram

    SvaraRadera