torsdag 23 september 2010

Uppdatering - besöket på najaden

Idag har jag haft en lugn dag. Blev till att städa och röja hemma på förmiddagen samt så jobbade jag lite. Var faktiskt nöjd med mig själv när jag satte mig ner för att äta lunch. Både hunnit ta en lugn morgon, suttit ett tag vid datorn och jobbat samt städat! Begav mig ner till stan för besöket på Najaden efter lunchen. Jag var faktiskt riktigt rädd för att jag skulle tappat mycket i vikt, vet att jag har slarvat med maten de sista dagarna. Tur var att jag hade inte tappat mycket, hade gått ner 1hg. Så vågen stod på 40,7kg idag. Sjuksköterskan var inte riktigt nöjd, men samtidigt förstod hon att det hade varit en tuff vecka med mormors dödsfall och så. Vi la upp en plan inför nästa vecka och då ska jag minsann och da ha gått upp i vikt.

Saknar fortfarande mormor jättemycket och är mitt i den sorgprocessen, men jag kan inte låta det gå ut över maten. Det har jag lovat mig själv, har satt upp en lapp på kylskåpet med mattider och lagt in alarm i mobilen.

Fick en fråga om hur ofta jag äter, tidsmässigt ser min matdag ut så här på vardagar;
6.30 frukost
9.30 mellanmål
12.00 lunch
15.30 mellanmål
18.30 middag
20.30 mellanmål/kvällsmål

Har precis ätit turkisk yoghurt med nektarin och ett knäckebröd
Nu ska jag titta klart på idol - måste erkänna att jag har fastnat för det hela. Är spännande med slutaudition :)

Ny dag imorgon med nya tag!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Det här var bara för denna gången, nästa gång ska du allt se att vikten pekar åt rätt håll. Jag tycker att du är grymt duktig som kämpar på så bra gumman. Vi fixar detta!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Håller med Maja, rätt håll nästa gång! Men stirra dig inte blind på vågen heller, den följer med om "hjärnan går åt rätt håll" & det verkar det ju absolut so matt den gör - det märks att du kämpar och VILL gå upp, vilket är det vikigaste och en förutsättning för att lyckas med viktuppgång :) tack för din "redovisning" om hur ofta du äter, det såg bra ut tycker jag! KRAM, kämpa på!!

    SvaraRadera
  3. Tack, jag ska verkligen försöka att köra så det ryker på restaurangen i morgon. Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag beklagar att din mormor har dött och förstår att det måste vara jobbigt. Jag tycker att du är jätte stark som inte tänker det låta gå ut över maten.

    SvaraRadera