onsdag 29 september 2010

Till mormors minne



Har suttit nu någon timme och scannat in kort på mormor, har bestämt mig för att göra en minnesfilm till hennes begravning. Det är på måndag den inträffar, känns just nu rätt så okej men jag tror inte att jag har tagit in det på allvar ännu att hon är död. Känns som en bra "minnespresent" att ge till henne, har suttit med riktigt gamla kort från när hon var liten. Känns lite sorgligt på något vis att göra den men jag väljer kort där hon är glad och är med sina nära och kära. Man ser vilket rikt liv hon har levt, hon skulle ju fylla 80år några dagar efter det att hon dog. Just nu sitter jag och funderar över vilken musik jag ska lägga som bakgrund, kan tänka mig Elton Johns "Candle in the Wind". Men det är kanske för klicheaktigt, är tacksam för bra förslag på vackra låtar att ha till en minnesfilm :)



I övrigt har min dag varit bra, ska snart tillbaka till mottagningen och väga mig (på fredag). Är lite rädd att jag inte ska ha gått upp i vikt, nog för att jag försöker äta "normala" portioner men jag utmanar inte mig själv med nya livsmedel som jag har gjort tidigare veckor. Veckans utmaning har däremot gått bra, har börjat flera morgnar med att ha vindruvor i min yoghurt :) Så lite duktig har jag varit där. Vad jag annars kan se inte har fungerat denna veckan är att jag inte äter nötter på kvällarna, tidigare veckor när jag lyckats med att gå upp har jag ätit en näve nötter på kvällarna tillsammans med en frukt. Den sista veckan har det bara blivit en frukt till kvällsteet. Nötter är rätt så kaloririkt så tänk om det ger utslag. Jag vet faktiskt inte vad sköterskan kommer att säga om jag har gått ner denna veckan också. Förra veckan hade jag det riktigt tufft några dagar pga av mormor och så, det gav ju resultatet att jag gick ner 0,1kg (inte så mycket - så det var okej, men jag fick absolut inte gå ner mer). Fast jag har ju ätit ordentligt så jag hoppas verkligen att jag har gått upp nu! Får se till att ta två nävar nötter ikväll och vara extra noggrann imorgon och på fredag med maten....

Nu ska jag äta kvällsmat, har gjort kålpudding med kokt potatis, sås och lingonsylt - mumsigt gott (tur att jag gjorde mycket så det räcker till imorgon...)
Hoppas att ni får en trevlig kväll
Kramar

4 kommentarer:

  1. Bra att du inte ger upp trots så fruktansvärda motgångar, du är är jävligt stark person sara <3

    SvaraRadera
  2. Håller med Tove , du är så sjukt stark som inte ger upp!
    Hoppas att vågen visar åt rätt håll på fredag, håller alla tummarna för dig!
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Fortsätt kämpa Sara, du fixar det. Håller tummarna för att det har gått framåt, det finns liksom ingen annan väg. Varför fega? Varför ligga på gränsen med matenegentligen? Kör nu vännen , det finns ett härligt friskt liv som bara väntar på dig!

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh vad synd att jag inte såg detta tidigare, hoppas du har hittat någon musik som känns bra, annars tipsar jag om Jan Johansson Svenska folklåtar, Jazz på svenska. Finns på Spotify om du har det.

    Massor med kramar till dig idag och ännu fler i morgon, begravningen i fredags gick bra, sorgligt men fint. Min morbror höll ett tal som var så fint och jag kan inte förstå hur man kan klara av att tala så på sin mammas begravning. Jag skulle ha varit ett vrak.

    Lycka till med maten, du kanske kan ställa mobilen på att påminna dig om att du ska äta mellanmål? Så du inte glömmer.

    KRAM

    SvaraRadera