lördag 14 augusti 2010

Wow vilken god lunch jag gjorde idag!


Idag tror jag nog att jag ätit det godaste på länge. Jag hade två skivor parmaskinka kvar i kylskåpet och kom på att jag skulle använda den. Hittade ett recept i Ulrika Davidssons Hälsokokbok med parmalindad kycklingfile.

I kycklingfilen som man bankade ut lite la man svamp och lök, sedan rullades kycklingfilen ihop och jag la parmaskinkan runt om. Kryddade med färsk rosmarin och sedan in i ugnen i cirka 20-25 minuter. Till detta gjorde jag bulgur som jag la lite torkad svamp och soltorkade tomater i samt mot slutet rörde ner tomatpuré. Enkelt kan man säga att jag serverade tomatbulgur till. En sallad vid sidan fulländande måltiden.

Här finns receptet på "Parmalindad kycklingfile fylld med blandsvamp och rosmarin"

En riktigt god och perfekt måltid tycker jag, vet att portionen inte var normalstor. Det var väl cirka 2/3 av en normal portion. Men det positiva var att jag kände efteråt att jag skulle nog ha kunnat gjort en större portion eftersom det var så gott. Lite synd att jag inte gjorde mer...

Får ta en frukt om någon timme så blir det kanske mellanmål idag :)

Ville bara dela med mig av detta underbara recept

1 kommentar:

  1. Den hälsokokboken har jag med, gillar den! Det du lagade lät gott.

    SvaraRadera