måndag 23 augusti 2010

Inget bra resultat, men kämparandan är tillbaka

Var i eftermiddag hos distriktssköterskan och vågen pekade åt fel håll :( Skit också, hade gått ner 0,6kg. Men det positiva är att jag blev riktigt förbannad och när jag kom upp satte jag i mig ett extra mellanmål. Nu får det vara nog, jag ska fan vinna över min ÄS. Hon (distriktssköterskan) sa också att jag verkade ha fått en mer positiv syn och var inte lika uppgiven längre. Hon hade ringt flera gånger och eftersökt min remiss och skulle ringa dem imorgon igen, när jag sedan kom hem hade de från ringt angående remissen så jag ska ringa dem imorgon. Äntligen rullar det igång!

Vi diskuterade och la upp nya strategier för min kost och hon tyckte att det var positivt att jag själv bestämde mig för att sluta träna en period framåt nu. Har varit "träningsfri" idag. Jag promenerade till och från jobb idag (tog en timme totalt), men samtidigt måste jag ta mig till och från jobbet antingen med cykel eller promenad. Jag ska faktiskt också ärligt säga att det känns bättre i kroppen idag, annars brukar jag vara helt färdig i kroppen när kvällen kommer, idag känner jag mig fortfarande lite energiskt. Är en positiv känsla att ha!!!

Idag har jag lyckats bättre med ätande än tidigare dagar. Blev en helt okej frukost (men jag var mätt efteråt), lunch (också okej) sedan ett stort mellanmål och nu så står en chiligryta på spisen som jag ska äta med dinkel till. Jag har tillagat en hel portion, ser ut som det är massor med mat. Men jag ska äta upp allting - det har jag redan bestämt!

Kämparandan är tillbaka!!!
Kramar

4 kommentarer:

  1. tråkigt med vikten, jag tycker Ana blir så jekla triggad av att vågen visar mindre! :( Men jag vet att du klarar det, du är stark och modig Sara! Härligt att du bestämt dig för att sköta maten bra, det är ju toppen!!!! Tänk bara på hur kul livet kommer bli när vi är friska!! :D

    kram Lowe

    SvaraRadera
  2. Härligt att kämparandan är tillbaka! Lycka till med veckans mål, träningsfrihet och mellanmål.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad tråkigt, men nu spottar vi i nävarna och tar nya tag! Du kommer säkert att klara av målen perfekt, för jag ser verkligen att du vill bli frisk nu! Äs har inget liv att ge oss, nu fan ska vi stå som segrare!
    Kämpa på gumman, du klarar detta!
    Puss<3

    SvaraRadera
  4. Ja den är verkligen bra. Hoppas du blir fri från detta jobbiga!!! jag håller verkligen alla tummar för dig! du verkar ha en bra inställning och med det kommer man långt :) kramkram

    SvaraRadera