måndag 9 augusti 2010

Såklart blev det ingen bra dag igår!

Jag var så stolt över mig själv i lördags, hade utmanat mig själv och tagit ett stort kliv framåt tyckte jag. Men sedan söndagen blev inte bra, ju längre in på dagen det gick ju mer gick mina tankar upp i ångest och lite skuld. "Tänk om jag blir jättefet nu när jag har ätit alla dessa köttbullar med tillbehör". Så igår var det ingen bra matdag. Jag såg till att äta jättelite och små portioner och kolhydrater (de vanliga) blev det nästan inget av. Till frukost åt jag 2dl A-fil med 50g vinbär och ett Ryvita knäckebröd. Till lunch sedan blev det en kasslergryta med lite broccoli, lök och 1 morot. Gjorde även en sallad till. På kvällen sedan åt jag 100g keso med 25g vinbär och 1 apelsin. Så när jag gick och la mig kändes det inte bra. Jag ska ju inte göra så här mot mig själv igen, samtidigt så kändes det lite bra. Jag har nog kompenserat för alla köttbullarna dagen före tyckte min sjuka hjärna. Efter ett tags dividerande med mig själv så bestämde jag mig för att lägga det bakom mig och ta nya tag nästa morgon. Frukosten idag var väl hyfsad. Blev som gårdagens men jag åt 2 Ryvita knäckebröd istället. Nu får vi se hur resten av dagen blir, ska snart gå ut och möta mamma så det kommer nog att bli en bättre dag.

Jag funderande även på varför gårdagen blev som den blev, tror mycket att det beror på att jag var själv under dagen. Då har jag tid att fokusera på de negativa tankarna och göra processerna kring mat stora. Äter jag tillsammans med andra blir det inte den fokuseringen på maten från min sida. Så idag ska jag äta lunch med mamma, vi får väl se var vi hamnar.

Som sagt, jag lägger gårdagen bakom mig (försöker dra lärdom av den) och tar nya kliv framåt!!! Så här kändes dagen lite igår...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar