fredag 6 augusti 2010

Känns lite dystert.... Men jag ska inte deppa!!!

Vet inte varför men idag känns det lite dystert, vet inte vad jag jobbar mot eller för. Tänker mycket på den andra distriktssköterskan jag har varit hos två gånger och jag tycker inte riktigt om henne, jag tror inte alltid hon tänker på vad hon säger. Som sist fick jag bara en känsla av att hon tycker att det inte är lönt att jag går dit och vi har samtalen. Jag uppskattade verkligen samtalen med den vanliga sköterskan jag gick hos, hon uppmuntrande mig och fick mig att vilja kämpa vidare. Denna nya tycker mer att jag går dit som en kontroll så att jag inte går ner mer i vikt innan jag får komma till Lund och ätstörningskliniken där, men att det är inte mycket att göra nu. Jag sitter då och tänker, vad är det jag kämpar för - tror jag att jag ska kunna fixa det och gå upp i vikt själv eller är det bara att vänta till de hör av sig från Lund??? Men nu gäller det att lägga dem tankarna åt sidan, visst kan jag fixa detta!!! Mitt humör ska inte fås bestämmas av en annan människa så, jag ska minsann se till att försöka "överbevisa" henne och ha gått upp i vikt till nästa gång jag ska dit!

Idag har jag inte haft så bra matdag kanske, men det blev lite hippt som happt. Började med en morgonpromenad på en halvtimme och sedan åt jag en äggröra på 2 ägg och 2 Ryvitaknäcke med lite messsmör. Sedan kom lunchen som blev lite hopplock... En sallad med rökt fisk, hade lite harr och regnbåge (ca 65g totalt), när jag skulle sätta mig och äta den kom jag på att jag hade inga "kolhydrater" på tallriken. Då tog jag två stycken Ryvitaknäckebröd. Det är ju inte så mycket.... Får se till att äta bättre middag ikväll. Planerar för att äta ett mellanmål snart, 1 päron med lite keso och sedan middag med "kassler och spenat"sås tillsammans med lite pasta (brukar koka 50g pasta). Vet att det är bara cirka 1/2-2/3portion pasta men det är bättre inget tänker jag... Så min matdag idag kommer nog att bli hyfsad mot slutet av dagen.

Igår hade jag en riktigt trevlig dag, vi umgicks hela stora familjen tillsammans. Min bror med familj (fru och 1 barn på 3 år) kom upp från Lund och vi möttes hemma hos mina föräldrar, där åt vi först lunch. Kycklingfile med nypotatis och rotfrukter i ugnen. Sedan åkte vi ut till fågelparken, uppskattades av allihopa. Speciellt av min brors barn, var en riktigt trevlig "djurpark". Vi hade fika med oss så jag åt en Ryvita skiva och 1/2 äpple till mellanmål - 1 mellanmål den dagen intogs alltså... Efter de stängt så åkte vi tillbaka till mina föräldrar och grillade. Eftersom mina föräldrar vet om mitt "problem" så känns det kanon, medan de andra grillade och åt korv så grillade vi en lax kotlett till mig. Jag vill inte äta korv eftersom man vet inte vad som det finns i dem (massa onyttigt skräp...) Till det värmde jag lite nypotatis och så fanns det sallad och rotfrukter mm. Så om man tittar till gårdagen blev det en bra matdag.

Nu har jag skrivit av mig lite och peppat mig själv - oftast hjäper det att skriva ner sina egna tankar och funderingar. Man får det på svart och vit och kan bena lite bättre i det...
Kramar

1 kommentar:

  1. låter bra detta, strunta i hon nya distriktssköterskan.. & kämpa på! var inte rädd för kolhydrater, även lite snabbare behöver du :) lite i taget, så att du lägger på dig sakta men säkert & bygger upp en bra, stark & snygg kropp! lycka till, kramar

    SvaraRadera