onsdag 25 augusti 2010

Hänt mycket

Sist jag skrev sa jag att kämparglädjen är tillbaka och det är den verkligen. Känns så mycket bättre nu. Igår ringde dem på morgonen från najaden (psyk. mottagningen i stan) och jag fick en tid där idag. Har varit där i eftermiddag och det känns riktigt bra nu. Jag tror mer att det är känslan att det har kommit igång som hjälper mig!

Matmässigt går det hyfsat, jag kämpar för att öka mina portioner och jag har ätit mellanmål varje dag denna veckan (2st om dagen). Vad jag är mest förvånad över är att jag har ingen ångest över att jag inte tränar. Min kropp behöver all lugn och ro nu för att kunna återhämta sig.

Känns både härligt och gott nu, på spisen står en köttgryta med kantareller som jag ska äta tillsammans med råris och sallad.

Det kommer en längre uppdatering imorgon, men nu vill jag äta :) Tänker att varje dag jag vinner mot Äs är ett steg närmare målet!

Kramar (vi kämpar vidare tillsammans)

4 kommentarer:

  1. Hej tjejen! Såg att du skrev i min blogg - så då blev jag ju sugen att titta in till dig! Jag har inte hunnit läsa så mkt än på din blogg - men ser att du är där jag var. Och vet du vad det bästa är - det GÅR att ta sig ur!! Har du läst en bok som GÖran Carlsson (MHE-kliniken) är redaktör för? Vi är femton tjejer som skrivit om vår resa mot friskheten - läs den! Och KÄMPA på! Hej hej hej!! MAssa kramar

    SvaraRadera
  2. Precis gumman, du är grymt duktig ska du veta! Du kommer fixa det här den här gången, det vet jag! Inga fler fuskerier, nu är det bara den tuffa vägen som gäller. Bra att du inte har någon ångest, det är superbra! Din kropp behöver, precis som du säger, vila.
    Hoppas allt går bra för dig imorgon och att middagen smakade gott!
    Vi fixar detta tillsammans tjejen!
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. Gud vad bra det här låter, vilken kämpe som skrivit detta alltså! :D Det här kommer gå toppen om du behåller din fina inställning (inställningen är VERKLIGEN A och O för att tillfriskna -tror jag i alla fall) och vad skönt att slippa ångesten. Ibland kan jag få ångest av att jag inte har någon ångest -liksom får att tankarna börjar gå "nu är jag fet och frisk bla bla bla" vilket är grymt irriterande och jobbigt -jag vet att det är fel och allt, men ÄNDÅ så låter det så riktigt i skallen. Aja, det är bara att gå emot och be Ana gå och dra nått gammalt över sig!

    kram Lowe <3<3

    SvaraRadera
  4. härligt kämpat, fortsätt i samma riktning:))

    SvaraRadera