måndag 30 augusti 2010

Dagens besök på Najaden

Hade ett samtal idag på Najaden, gick väl sisådär. Det negativa var att jag hade gått ner lite till i vikt. Men nu får det f-n vara nog!!!! Dock så pratade vi mycket kring maten, ångest och så. Fick lite nya matdirektiv och nu ska jag kämpa som en galning för att äta ordentligt. Jag ska tillbaka dit på torsdag och då ska jag minsann ha gått upp i vikt, kände att det sporrade mig rejält att jag hade gått ner i vikt. När jag kom hem lagade jag en stor portion kvällsmat och åt upp allting. Det blev ugnsbakad lax med nypotatis och stuvad spenat. Nu ska jag snart ta och äta lite plommon och nötter till kvällsfika.

Känner att det är nog nu, denna sjukdom ska inte få ta mer av min tid, ork och livsglädje. Jag skulle vilja vakna imorgon och vara "frisk", vet att det inte fungerar så och att vägen tillbaka är lång. Men det ska iallafall gå åt rätt håll nu. Det ska äta ordentliga måltider varje dag.

Hon pratade även om att lägga in sig som "provpatient" på ätstörningskliniken i Lund, var inte så pigg på det men jag lovade att fundera över det. Men jag säger att det ska inte behövas, nu jäklar är det nog!!! Jag ska bli frisk. Imorgon har jag redan bestämt att jag ska äta en extra macka till frukost, ett extra knäckebröd till varje mellanmål och även öka de andra portionerna.

Jag går på som ett tåg nu, kämpar hårt nu - men det behövs. Har lovat mig själv att jag ska få köpa en ny dator om jag har gått upp i vikt tills på torsdag - en lockande morot!!

Kramar (nu väntar nötterna)

2 kommentarer:

  1. Du klarar det!! Kämpa på <3

    SvaraRadera
  2. Synd med viktnedgången, men du ger inte upp! Nu fan ska du visa alla att du kan bli frisk, jag önskar så att jag barakunde göra dig frisk, men vi måste kämpa oss igenom det här!
    Grymt jobbat med att du åt upp allting och att du utökar matschemat är jättebra, du fixar det här!
    Vi går igenom det här tillsammans, du fixar det här!
    Piss<3

    SvaraRadera