söndag 29 augusti 2010

Bra dag igår, men jag var trött när vi kom hem


Igår var jag ute på utflykt med mina föräldrar, vi besökte en mässa med anknytning till pappas jobb. Brukar vara riktigt trevligt att gå runt och titta i de olika hallarna och så var det även igår. Kvällen före så ringde mamma mig och frågade om jag trodde att jag kunde äta maten där eller om vi skulle ta med oss egen mat. Först blev jag rörd över vad gullig hon är, kan inte annat än älska mina föräldrar för de ställer upp för mig i vått och torrt och vill hjälpa mig. Sedan i nästa minut blev jag arg på mig själv och tänkte att nu får det vara nog. Äs kan inte styra hela mitt liv, jag kan inte tillåta den att göra det, självklart ska jag äta vad som serveras där! Lite oro gav det mig under natten och jag tänkte lite på vad som skulle ätas där under dagen. Men när jag var nere på Najaden i veckan så sa hon en klok mening där - att låta varje måltid varje precis en måltid, knyt inte upp vad du äter tidigare och efteråt under dagen till en måltid, ibland får man ta "seden dit man kommer" (på ett ungefär). De brukar ha lite olika alternativ där, olika köttalternativ och olika "potatisalternativ". Dock hade jag tur eller vad man vill säga det, en av dagens rätter var ugnsbakad lax med matvete och grönsaker. Jag valde självklart detta alternativ - lax som är så gott! Laxen var perfekt tillagad, saftig och så. Dock var vi borta hela dagen så jag var helt färdig när vi kom hem.

Det är nästan 1½ vecka sedan jag tränade sist och jag fattar inte hur jag kan vara så slut i kroppen. Det är riktigt hemskt (samtidigt sporrar det mig att vilja bli frisk) men min kropp orkar inget nuförtiden känns det som. Kan tänka mig att andra i samma situation upplever det på samma sätt. Jag tyckte nästa kroppen hade mer energi när jag tränade. Dock kommer jag inte börja att träna igen förren jag är frisk eller iallafall har gått upp flertalet kilon!

Vad som mer var positivt var att vi hittade "godis" till mig och mamma. Min mamma har en tarmsjukdom som gör att hon inte får äta jästprodukter eller socker och sötningsmedel. I en affär i Helsingör hittade vi "fruktpinnar" med massa olika smaker som bara bestod av frukter och bär utan tillsatt socker. De var inte som torkad frukt utan mer mjuka som godisstänger. Vi köpte med flera olika smaker, bland annat russin, jordgubb, blåbär, fikon, aprikos. Så nu kan jag ta en sådan fruktpinne med mina nötter på kvällen :)

Måste också bara pusha för ett recept jag gjorde i fredags, tala om att det var gott. Jag rörde ihopa kaneldoftande lammfärsbiffar. Kokade dock fullkornsbulgur till istället för couscous. Tala om att jag blev mätt!!!

Nu kämpar vi alla vidare!! Vi är starka och vi ska vinna över Äs!
Kramar

1 kommentar:

  1. Tack för ditt stöd gumman, <3
    Låter som att du hade en jättebra dag och GRYMT att maten gick så bra! Du klarar det här nu, det vet jag! Och grymt att du inte har tränat, det är det bästa för dig. Du är så fantastisk tjejen! Nu fixar vi det här, nu blir vi friska! Min kämparglöd är tillbaka och imorgon ska jag ge hårdare än någonsin!
    Puss<3

    SvaraRadera