söndag 15 augusti 2010

En dag med närmaste familjen



Igår var min bror och svägerska på bröllop så mina föräldrar fick passa deras 3 åriga barn, vilket de älskar. De får chansen att vara farmor och farfar och skämma bort lilla busen. Det avslutades med att han sov över hos dem och föräldrarna kom senare på natten och sov också över. Idag så packade jag ihop mig efter min frukost och begav mig ut till mina föräldrar, tycker alltid att det är roligt att träffa dem och min brors familj. Kom lagom ut för att bli bjuden på lunch :) Det bjöds på grillad lax med massor av sallad och grönsaker, till detta hade mamma kokat potatis. Dock så åt jag potatis igår och tog lite linser och blandade i salladen. Var underbart gott med grillad lax. Mamma hade varit smart och plockat fram lite extra så det blev en lunchlåda till både henne och till mig imorgon :) Så jag får njuta av grillad lax och linssallad imorgon också. Ibland får jag känslan nu av att mina föräldrar försöker göda mig, de bjuder iallafall ofta på mat... Jag tackar inte nej, sedan ska jag nog säga att jag bjuder rätt så ofta dem på mat när vi äter ute också!

Mitt andra projekt ute hos mina föräldrar var att plocka plommon, idag gick jag och pappa lös och plockade alla plommonen på marken. Det blev riktigt mycket, jag tror aldrig jag har sett plommonträdet så fullt av plommon! Jag riktigt älskar plommonen på detta träd, de är perfekta och mycket godare än de man köper i affären. Jag fyllde fyra påsar och la ner i frysen hemma hos mina föräldrar så kan jag hämta därifrån efterhand som de får plats i min egen frys. Mina föräldrars frys innehåller nu plommon, vinbär och krusbär som väntas på att bäras hem till min frys (och min frys är fullpackad...) Jag lovade dock pappa som tack för att jag fick lägga ner bären i deras frys att jag ska koka plommonmarmelad eller sylt till han nästa helg. Blir ett givande och ett tagande.

Nu ska jag planera min matschema för nästa vecka, har rätt så mycket frukt och grönsaker i frysen som jag måste äta upp under veckan! Så nu ska det bli en stund med kokböcker och letande efter goda matrecept. Har någon ett bra förslag så hör av er

Vet att det inte blev så mycket ätstörningsprat just nu, men det känns rätt så bra med den biten för mig just nu. Kan ju iofs bero på att jag inte fokuserar på det men samtidigt vet jag och ser i matdagboken att jag äter rätt så lite och dåligt med kolhydrater under dagarna. Samtidigt så känns det bättre mentalt när jag inte fokuserar och "tvingar" mig att göra nya framsteg hela tiden... Är ett svårt val!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar i bloggen Sara, den värmde massa! Kämpa på du också, lova aldrig ge upp.

    Kom ihåg att VÅGA utmana Ana hur jobbigt det än är. Att bara vara kvar i sina rutiner gör inte att man kommer närmare livet, snarare blir man mer fast i Ana. Jag tror på dig, NU KÖR VI, okej? Du är GRYM!
    Kram<3

    SvaraRadera
  2. Sara: en normal portion till kvällsmat är dedt MINSTA du skall äta. Du skriver själv att du slarvat och både du och jag MÅSTE gå upp i vikt. Fega inte ur nu, du har inget att förlora, vi kan väl hålla varandra i handen och göra det tillsammans?

    Käka efterrätt också eller unna dig massa annat gott ikväll, låt inte Ana ta greppet över dig. Det är bara du som kan välja om du tänker äta och kämpa eller ge upp!

    Jag tror på dig STENHÅRT! KRAM<3<3<3

    SvaraRadera