lördag 31 juli 2010

Nu är mina föräldrar hemma igen

Mina föräldrar har varit på semester i 3 ½ vecka. Fast det är över tio år sedan jag bodde hemma och klarar mig bra utan dem och så har jag saknat dem nu. Under denna tiden har de varit ett stort stöd för mig, att bara veta att jag har dem i min närhet och kan träffa dem lite då och då gör en stor skillnad. De kom hem igår på kvällen och kom över idag för att dricka en kopp te. Det var inte så att vi pratade om det hela (min väg tillbaka och hur det har gått). Men att få träffa dem och prata med dem om lite allt möjligt gjorde att det känns bra, jag får alltid positiv energi av att umgås med dem. Sedan är det ju inte fel att få lite presenter heller, fick en fin upphängningsanordning till blommor och en påse med te. Ska prova teet till kvällen, var inhandlat på Grövelsjöns fjällstation.

Nu ska jag dock sätta mig på balkongen och läsa klart min bok, blir kanske en tur till Båstad och hantverksmässan imorgon
Kram

3 kommentarer:

  1. Åh, tack! har inte gjort det än, ska smaka ikväll (:

    vi får se hur det går, men jag tror verkligen det funkar denna gång, det gör nog en mer gott än dåligt tror jag i alla fall!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar, tycker du verkar vara sjukt stark och det är skönt att veta att man inte är ensam om det. Ja, besvikelsen är stor och försöker tänka som du, att kämpa ännu mer istället för att bli helt deppig.
    Massa kramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad annorlunda det är att läsa om någon som behöver gå upp i vikt men jag förstår att det är en kamp precis som att gå ner. Man snöar lätt in på viktminskningsbloggar när man håller på. Mycket intressant att läsa din historia.

    Skönt att dina föräldrar är hemma igen, det spelar ingen roll hur gammal man blir, jag är 31 och saknar min mamma ibland, bor i olika städer.

    Kommer kika förbi här flera gånger. Lycka till!

    SvaraRadera