fredag 30 juli 2010

Tankar kring gårdagen och framtiden

Igår gick det ju inte så bra hos distriktssköterskan, jag kände mig rätt så nere efteråt. I och för sig hade jag på känn att jag skulle ha gått ner lite i vikt eftersom jag visste att jag hade misskött maten lite under veckan som gått, är svårt att äta när det är varmt och kvavt och aptiten är på noll. Man är inte sugen på någonting. Har funderat en del idag och bestämt mig för att sätta upp någon sorts belöningssystem för mig. Det har inte gått att göra så mycket annat idag eftersom vädret har varit allt annat än bra, det har regnat i princip hela dagen här hemma hos mig. När jag har stängt av datorn om ett tag så ska jag krypa ner i soffan och titta på en bra film, ska bara bestämma mig för en bra :) Men tillbaka till mitt belöningssystem, jag ska sätta upp vissa målvikter och när jag har kommit upp i dem ska jag köpa något som jag verkligen vill ha eller unna mig något: Min första målvikt är att komma över 42kg, då behöver jag gå upp minst 0,7kg. Det hoppas jag att jag kan göra tills nästa besök hos distriktssköterskan, jag ska dit igen den 17 Augusti. När jag väger över 42kg ska jag unna mig massage (tror att jag ska välja stenmassage, finns inget bättre). Nästa mål är sedan 45kg, när jag väger över 45kg ska jag köpa mig en tryckkokare. Jag har länge velat ha en sådan, de verkar så smidiga när man äter mycket bönor och linser. Problemet är bara att de kostar en del, men det ska jag belöna mig själv med när jag har uppnått 45kg målet. Jag har redan hittat en jag skulle kunna tänka mig att köpa. Anna Skipper säljer en på sin hemsida.



Ser den inte snygg ut, synd att reapriset bara gäller nu. Jag lär ju inte uppnå målet innan tiden har gått ut... Men man kan kanske hitta andra erbjudande på andra sidor också.



Hoppas eran fredag har varit trevligt, nu ska jag krypa ner i soffan med en bra film.

4 kommentarer:

  1. ÅÅå, du kommer att fixa det här! Alla är värda att må bra, vi kör tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Just det....såg att vi båda hade ett gemensamt "delmål", att komma över 50 kg, det fixar vi!?!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat! :) Bra vi är som trotsar regnet.

    Krams

    SvaraRadera