tisdag 13 juli 2010

Dagen gick sådär

Hade som mål att äta enligt vad vi kom överens om hos ds. Det hela började bra. Åt mellanmål direkt när jag kom tillbaka, 1 äpple och en knäckemacka med messmör. Sedan en runda ner på stan för att handla frukt och grönsaker på torget. Väl hemma igen så var det kräftstjärtar med quinoasallad och jag åt en hel portion quinoa. Sedan på eftermiddagen åt jag en nektarin och en skiva FinnCrisp. När jag skulle äta kvällsmat sedan var jag så mätt att det blev bara en halv portion, orkade inte mer. Så det blev varken hel portion på kvällen eller en handfull med nötter. Var proppmätt.... Men jag fick iallafall i mig en hel portion med quinoa samt frukosten macka. Lite nöjd ska jag väl vara, kan ju inte gå att inför allting direkt.Det är väl mest bara att kämpa vidare med nya tag. Var så frustrerad igår att nu jävlar ska jag ha gått upp till nästa gång jag går dit!

Har lite svårt med måltidsrytmen nu när jag har semester och inte jobbar, var mycket enklare att äta på vanliga tider och få en dagsrytm när jag jobbade. Nu äter jag frukost rätt så sent på förmiddagen. Idag blev det inte förren halv elva, fast jag vaknade vid åtta tiden. Men jag är verkligen inte hungrig direkt på morgonen och väntar gärna någon timme. Det gör att dagen blir lite väl kort för att hinna äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Så jag får sätta mig ner och titta över dagsplaneringen. Kan kanske äta en mindre frukost direkt när jag går upp och sedan äta ett litet större mellanmål några timmar senare. Måste ju försöka få i mig tillräckligt med mat under dagen så att jag lyckas gå upp. Eftersom jag fortfarande går ner i vikt och gick ner mycket under senaste veckan så måste jag ju öka portionerna rätt så mycket för att lyckas att gå upp....

Nya tag idag. Snart är det dags för mellanmål 1, tänkte mig en frukt (kanske en skiva ananas) och lite kesella. Mumsigt gott brukar det vara

Önska mig lycka till under dagen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar