måndag 12 juli 2010

Besök hos distriktsköterskan

Idag var det dags för ett besök hos ds, jag var lite nervös innan. Men denna veckan var jag rätt så säker på att jag skulle ha gått upp lite i vikt. Tittar jag tillbaka sedan jag var där sist så har jag ätit bättre (mer kolhydrater och lite större portioner). Sedan har jag tränat lite mindre i veckan som har varit, har ju varit bortrest på jobb och inte kunnat följa mina vanliga rutiner. Har känts helt okej att träna mindre under veckan och äta mer, har inte haft ångest eller något så kring det. Så länge jag kan kontroller vad jag stoppar i mig och vet att det jag äter är okej.

Vi började besöket med att ställa mig på vågen, ännu en gång har jag "lyckats" med att gå ner i vikt. Trodde verkligen att det skulle vända nu. Så vi fick sätta oss och utvärdera maten och träningen sedan förra gången jag varit där. Hon tyckte att det var helt okej att jag bytt ut digestivekexen mot nötter. Vi kom fram till några nya mål; byta ut lightprodukterna mot vanliga produkter. Äta en näve nötter om dagen samt att öka portionerna lite mer - ska försöka komma upp till vanliga, normala portioner minst en gång om dagen.

Det är så frustrerande att inte lyckats gå upp i vikt, jag vill verkligen det nu. Bara det inte går för snabbt, kan inte riktigt gå och vräka i mig godis och annat onyttigt. Jag vill fortfarande äta god och nyttig mat utan massa konstiga tillsatser och socker.

Såg till att äta mellanmål direkt när jag kom hem från henne och sedan var jag nere på stan och handlade nötter, målet är att minst äta 50g nötter om dagen och sedan öka till 100g. En tanke slog mig för några dagar sedan, för att jag ska lyckas gå upp ett kilo måste jag äta 7000kcal mer, det är ju jättemycket! Jag borde kunna äta mycket mer mat och även kaloririk mat. Jag känner att jag är på bettet nu och nästa veckan jag kommer dit ska jag minsann ha gått upp lite i vikt.

Nu är det dags för mellanmål nummer 2 för dagen; en frukt och 2 FinnCrisp med messmör

Det är bara att kämpa vidare - håll nu tummarna att det ska gå bra till nästa onsdag, då ska jag dit igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar