onsdag 28 juli 2010

Belöning imorgon??

Imorgon ska jag till distriktssköterskan igen, inte min vanliga för hon har semester. Istället får jag gå till en som jag enkelt kan säga - jag gillar inte henne lika mycket. Ska bli skönt när min vanliga sköterska kommer tillbaka... Känns inte som den nya förstår mig på samma vis och ibland så slänger hon ur sig konstiga kommentarer, förra gången sa hon att jag kunde ju äta onyttig mat - nu när jag vill gå upp i vikt. Att säga något sånt visar ju att hon inte har ett dugg koll på vad ett av mina problem är. Sedan fick jag väga mig ute i korridoren, det tänker jag inte göra imorgon. Min vanliga sköterska plockar alltid in vågen på rummet, känns mycket skönare! Lite ångest har jag inför morgondagen - börjar bli rätt så nervös...

Men förra gången hade det ju ändå gått bra, jag hade lyckats gå upp lite i vikt. Imorgon håller jag tummarna för att trenden har fortsatt, men jag är nervös och rädd för att jag istället har tappat i vikt. Känns nästan så i kroppen, men man ska inte måla fan på vägen för tidigt. Har ätit rätt så dåligt denna veckan, har haft svårt med aptiten när det är så varmt ute. Dels har det blivit rätt så små portioner och mellanmålen har varit under all kritik, har max blivit en frukt om dagen.


För att komma tillbaka till rubriken så har jag iallafall lovat mig själv att unna mig något om jag lyckats gå upp i vikt, jag ska boka in en tid och få massage. Det ska vara min belöning om jag lyckats väga över 42kg imorgon.

Ni kan väl hålla alla era tummar för mig imorgon så berättar jag på kvällen hur det gick
/Kram

1 kommentar: