torsdag 29 juli 2010

Trist besked... låt det hända något snart!

Blev inget roligt besök idag hos distriktssköterskan, hade ju iofs det på känn. Vet att jag har ätit dåligt i veckan som har varit. När det är varmt och kvavt är min aptit verkligen minimal, hade kunnat gå hela dagar utan mat. Som ni kanske förstår av rubriken har jag gått ner i vikt, vägde nu 41,3kg (så en minskning med 0,6kg).

När vi tittade genom matupplägget jag har haft så är det fortfarande små portioner jag äter och mellanmål jag måste bli bättre med. Känns lite som att stå och stampa, de har skickat en remiss till ätstörningskliniken (eller vad den nu kallas) i Lund. Men det kommer att ta tid innan de hör av sig, jag vill att det ska vända nu! Jag vill inte vänta tills mitten/slutet av Augusti innan jag känner att det vänder. Men det är väl bara att ta i med hårdhandskarna själv. Nu skulle distriktssköterskan jag har varit hos de två sista gångerna gå på semester så vi bestämde att jag skulle komma tillbaka när min vanliga är tillbaka, det är inte fören den 17 augusti. Känns skönt att komma tillbaka till hon som jag verkligen gillar och känner att hon lyssnar på mig, måste dock bara säga att "vikarien" var bättre idag... Men det är lång tid till den 17 Augusti och jag är lite ängslig för att det är för lång tid. Känns skönt att gå dit och få en koll på vikten och prata av sig ibland. Men jag får väl terrorisera mina vänner lite istället :)

Nu ska jag äta lunch och sedan åka för att veckohandla, passar bra när det är lite sämre väder

Så nu är nästa fråga, ska jag belöna mig själv med massage eller inte - jag har ju inte lyckats med veckans mål???

Många kramar

1 kommentar:

  1. vill du ha någon att prata (skriva) av dig med via mejl: victoria_warg@hotmail.com! jag håller alla tummar för att du ska fixa det här så snabbt som möjligt, för jag förstår din otålighet.. men vänta med massagen tills du kommit över 42 som du hade bestämt tycker jag ;O hehe, kramar & hör gärna av dig så jag kan försöka hjälpa dig!

    SvaraRadera