onsdag 7 juli 2010

En liten uppdatering

Onsdag idag, är hemma en kort visit och ska om några timmar tillbaka upp i skogen. Måste säga att det är en riktigt skön avkoppling. Jag kan känna hur jag mentalt kan ta ett kliv tillbaka och få lite mer lugn och ro.

Än så länge har det löst sig riktigt bra med maten, jag har tillagat min mat och ätit den utan att andra har tittat konstigt. Jag har sagt att det är vetemjöl som jag inte riktigt kan äta. Distriktsköterskan gav mig en uppgift sist som inte har gått så bra, jag skulle äta 3 digestivekex om dagen. Än så länge har jag inte lyckats äta ett enda. Dock har jag blivit bättre, de senaste dagarna har jag ätit 10 stycken nötter (hasselnötter och mandel) på filen på morgonen. Att jag skulle äta digestivekex var för att få i mig lite mer fett (digestivekex olivolja skulle jag äta), men nötter innehåller ju också nyttiga fetter tänkte jag. Men de innehåller ju inte socker och massa snabba kolhydrater. Vi får väl se vad hon säger om mitt byte när jag kommer dit på måndag.

Är faktiskt lite rädd för att jag kommer att ha gått ner ännu mer i vikt, min känsla säger mig det men jag vet inte....

Jag vet att jag har som plan att lägga upp "reseskildringen" om min väg ner i ätstörningen jag har (en av de första gångerna jag säger att jag har en ätstörning) men den får nog vänta tills helgen.

Nu ska jag värma mig en kopp te och läsa lite andra bloggar
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar