onsdag 6 oktober 2010

Gick inte bra idag

Jag hade all rätt till att känna oro igår inför vägningen idag, det gick åt skogen. Jag vägde 0,3kg mindre idag. Fattar det verkligen inte, de sista dagarna har jag kämpat massor och ätit alla måltiderna och följt rekommendationerna tycker jag. Vi diskuterade i och för sig att ofta väger man mindre på morgonen, det var direkt på morgonen klockan åtta jag vägde mig idag. I vanliga fall brukar jag komma dit och väga mig på eftermiddagen vid två/tre tiden. Men det är ändå inte bra - hade jag stått på samma vikt hade det kanske varit lite okej, men jag ska ju gå upp i vikt!!!

Vad som mer har oroat sköterskan på najaden (nästan mer än vikten) är mitt hjärta, jag har riktigt låg puls nämligen. Det var lite positivt att den hade gått upp några slag, men den måste upp mer.

Jag får helt enkelt kämpa vidare, ska dit på fredag igen så då får vi hoppas på att jag väger lite mer. Jag har redan ökat mina mellanmål idag, i eftermiddagens mellanmål tog jag inte frukt och knäckebröd utan istället 1 macka och en frukt. Många bäckar små ger utslag, iallafall hoppas jag på det! Men det känns rätt så tungt just nu.

Ska börja laga middag nu, inte för att jag är hungrig utan för att snart är det dags att äta middag. Tänk den dagen man har normala hungerkänslor igen.

Känns så trist nu! Men samtidigt känner jag att nu får det vara nog, jag ska bli friskt! Dags att säga stopp och bara satsa, vad är jag rädd för??? Bit ihop och fixa det nu

7 kommentarer:

  1. JAg har oftast inte hungerkänslor, men däremot blir jag liksom orolig och stressad när jag är "hungrig", är jag "jättehungrig" får jag även ont i huvudet och magen... :P haha knäppa känslor man har!
    <3

    SvaraRadera
  2. Kämpa på gumman, jag vet att du fixar det här. Det gäller att hålla i ätandet hela tiden, att aldrig ge efter.
    Bra att du har ökat mellanmålet lite, det kommer säkert att bli bra.
    Jag tror på dig gumman!
    Puss<3

    SvaraRadera
  3. jag undrar också vad du är rädd för.. men som sagt, bara bit ihop & kööör :D du kommer fixa det här om du bara tar det på allvar även i dina handlingar, lika mycket som jag hör på din "teori" att du vill gå upp. jag önskar dig all lycka till, vill såå gärna att du ska nå ditt mål så snabbt som möjligt & jag tror på dig. kram <3

    SvaraRadera
  4. Sara, har följt dig sen jag själv började blogga i sommras och nu måste jag bara fråga om du ser att du blir grundlurad av Äs gång på gång? Du säger & skriver att du vill bli frisk, vill gå upp i vikt osv, men sen äter du hela tiden "Minimalt", extremt nyttigt och vågar inte släppa kontrollen. Med tanke på din låga vikt skulle jag lägga på ett kol nu, du har liksom inget att förlora.

    Du skriver även att du inte "fattar" att du hade gått ner idag MEN om du tittar tillbaka på dina tidigare inlägg så fattar du precis VARFÖR. För att du käkar åt skogen för lite och för nyttigt. Herregud du ska UPP i vikt och inte äte som en "normal" människa, du måste äta så extremt mycket mer.

    Jag skulle vara orolig om jag var du och jag skulle fan bestämma mig för att ta tag i vikten NU, inte imorgon. Man kan ALLTID äta mer än vad man gör, den enda som säger att man inte kan det är äs.

    Lycka till, kram

    SvaraRadera
  5. Kämpa vidare fina du och ge aldrig upp. Du kommer klara dig ur denna skit. <3

    SvaraRadera
  6. Trist att kurvan går åt fel håll, men som jag skrev tidigare: jag tycker inte du förtjänar att slå ner på dig själv alltför mycket p.g.a. några hekton! Ja, du ska upp, men vikten varierar ju faktiskt (själv diffar jag minst 0,3 kg VARJE vägning, upp som ner. det händer ofta att det är mer än ett kilos skillnad på ett DYGN, beroende på mat och dryck och toabesök etc.)

    Sen hoppas jag visserligen att du lyssnar på Fia också... För det är så lätt att låta sig luras, gång på gång...

    SvaraRadera
  7. Hoppas vägningen gått bra idag. Du behöver verkligen tänka att du ska äta för att du måste. Det kan ta lång tid innan mättnads- och hungerskänslorna kommer igång igen, så det är bara äs som försöker styra dig åt fel håll om du väljer att inte äta för att du inte är hungrig. Så länge du är medveten om det och går emot äs så kommer du klara dig ur det här. Ge dig sjutton på att klara det. Ät varken mer eller mindre än vad du ska. kämpa nu. Kramar!

    SvaraRadera