fredag 1 oktober 2010

Gick åt skogen


Jag fattar inte riktigt, jag tycker att jag har varit hyfsat duktig under veckan. Har varit tufft med mormors dödsfall och allt till begravningen (är på måndag). Jag har varit noga med att äta alla måltider och försök laga mat ur olika kokböcker för att få rätt portioner. Har känt mig konstant mätt hela veckan - men har "tvingat" i mig maten. Ändå har ja gått ner 0,5kg på en vecka! Det är ju sjukt mycket - blev riktigt ledsen när jag såg siffran, hur mycket mer ska jag äta under dagen??? När jag går igenom matveckorna så det jag har "hoppat" eller bytat ut är kvällsmålet, tidigare åt jag en näve nötter. Nu de senaste två veckorna har det blivit en knäckemacka och yoghurt med frukt. Nötter är mer kaloririkt, så nu får jag se till att äta nötter igen! (Ska lägga till dem till matschemat utan att plocka bort något).

Vad hon var mest orolig över är att min puls är så låg, jag ska dit på onsdag och väga mig igen - då jäklar ska jag ha gått upp i vikt. Jag får lägga upp en plan för måndagen, så att jag ser till att äta ordentligt den dagen fast det är mormors begravning. Det är tiderna som kan bli lite konstiga den dagen....


Vi satte upp en ny utmaning för veckan som kommer nu (fram till fredag nästa vecka. Jag ska börja äta smörgåsmargarin på mackorna - något som har och fortfarande skrämmer mig, men jag ska fixa det!

Nu ska jag försöka vända och bli positiv igen, känns faktiskt rätt så tufft och ledsamt just nu. Är aldrig roligt att kämpa och tro att man har varit duktig och så blir det ett negativt resultat.

Skulle egentligen ha gått hem till en kompis ikväll, skulle träffas några stycken där och ha lite "fredagsmys". Men jag har precis lagt på telefonen för att jag kände att jag inte orkade det.... Vill krypa upp i soffan och "slicka mina sår", ska kanske sätta på en bra film och titta på den. Om jag sätter på en nu så hinner jag se både den och idol ikväll...

Kramar

Hoppas att ni får en bra kväll, jag blir säkert gladare framåt kvällen.

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte gick bra, trots att du kämpar. Men inte ge upp!

    på måndag, ska du ha handväska då? Isf kan du ju ha en påse nötter däri tex så kan du äta lite nötter när du kommer åt (kanske när ni ska ta er från punkt 1 till 2 och det är "mattid")...

    SvaraRadera
  2. Inte för att ifrågasätta din vård eller så - men ÄR 0,5 kg så mycket? Har förstått av alla som "går och väger sig" att man verkar räkna hekton hit och dit hela tiden, men hur stor relevans har det egentligen? Själv undviker jag vågen så gott jag kan (då den triggar fel...), men när jag inte kan motså varierar jag så gott som alltid 0,3-2 kg på ett DYGN (med digital och välkalibrerad våg). Beroende på när, vad och hur jag ätit, druckit och gått på toa, antar jag. Det är klart att vi helst alltid ska UPP, men som sagt, kroppen varierar ju hela tiden på hektot (ja, jag har faktiskt haft skillnader på hela 2 kg ena dagen till den andra! 1 kg händer rätt ofta - upp och ned).

    Förstår i och för sig vikten av uppgång, speciellt när man går i behandling, men eftersom du vet att du kämpar (trots andra svårigheter i livet - imponerande!) tycker jag inte alls du ska se det som ett stort misslyckande. Däremot som en sporre att fortsätta, så klart!

    Beklagar din mormor och hoppas det blir en fin begravning och att du orkar dig vidare på resan nu!

    SvaraRadera