måndag 27 maj 2013

Upp och ner...

Ibland fattar jag inte, mitt humör går verkligen upp och ner. Var ju kanongod i onsdags efter jag fick träna friare. I torsdags var jag helt färdig men vi (sambon och jag) bestämde oss för en lugnare joggingrunda. Först så börja mina byxor glida ner, fick magknip och var så trött att jag höll på att stanna för att börja gråta. Skulle ha hoppat över rundan men jag behövde frisk luft för att orka fortsätta jobba sen på kvällen. Har haft helvetesvecka på jobb (förra och denna veckan), massor av nationella prov att förbereda inför och sedan rätta. Nu ska alla betygen sättas! 

Men tillbaka till mitt humör, fredagen var stressig så vi tog det lugnt på kvällen. Lördagen var jobb, jobb och sedan stressa iväg för att fira min pappa och min bror som fyllt/fyller år. Blev riktigt trött på kvällen! Söndagen blev det till att jobba och jobba, hann med att handla och fixa med annat också. När ångesten kom på kvällen i för vågen idag så hjälpte det ju inte att vi skulle beställa cykelkläder och jag behövde mäta för att få rätt storlek = ångesten kom! Ändå så stod vågen stilla idag på morgonen, vet inte hur jag känner inför det. Ärligt - lite skönt att siffrorna inte bara rusar uppåt, lite jobbigt för jag vill ju fortsätta få träna fritt och då ska jag ju helst gå upp lite till. Har mycket att fundera på! 

Sjukdomen blir starkare när jag arbetar mycket och är stressad på jobbet, tuffare att stå emot. Jag vet ju vad de rätta valen är men det är "lättare" att välja fel när av är trött. 
Måste tuffa upp mig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar