torsdag 16 maj 2013

Gårdagens samtal och måndagens vägning...

Börjar med att berätta om måndagen... Gick in med inställning att jag måste våga mer, annars kommer jag inte gå upp i vikt och förra veckan så vågade jag = jag gick upp i vikt i måndags. Den sjuka delen av mig sa att det var alldeles för mycket, +0,8kg. Mest tror jag att jag blev rädd för att jag hade tränat lite mer under veckan och var orolig för att jag skulle ha stått stilla och så går jag upp en del istället...

Jag får ju lov att springa/jogga Göteborgsvarvet nu på lördag och i lördags var jag ute på ett lite längre distanspass. Det blev en runda på 18km totalt så jag kommer nog att komma runt i Göteborg :)
Så när jag skulle ställa mig på vågen i måndags var jag orolig, jag var duktig i helgen och åt extra för att ersätta energin från joggingrundan, men hade jag fått i mig tillräkligt. Blev nog lite chockad över viktuppgången. Jag hade en direkt lust att dra in på maten, välja lättare alternativ mm både i måndags, tisdag och igår. Men jag lät inte den sjuka delen få bestämma. Jag har ju en del kvar att gå upp och varför dra ut på det???

Igår var det dags för mitt samtal (och vägning där). Vågen där sa inte alls +0,8 kg sedan sist jag ställde mig på deras våg, istället var det typ +0,2-0,3kg... Vet ju att det kan variera så vi får väl se vad vågen säger nästa vecka. Vi samtalade en del kring utmaningar, att släppa kontrollen och så. Sedan diskuterade vi kring Göteborgsvarvet, att det är viktigt att jag nu planerar innan så att jag har mat med mig så att jag kan fylla på både före och efteråt! Jag och sambon åker med en buss dit upp, vi kommer att vara framme vid 11.30 och min start går inte förren 15.45... När alla är i mål och på bussen igen (jag kommer väl att vara sist...) så kör bussen hemåt igen. På vägen hem stannar vi och äter mat på en vägkrog men detta är runt nio på kvällen. Så igår på kvällen bestämde jag och sambon vad vi skulle ha med oss och hur vi skulle planera, han behöver ju också mat både före och efter tävligen. A tyckte även att jag kunde ta en näringsdryck extra nu under några dagar (dvs 2 stycken om dagen) för att ge energin som jag lär förbruka under loppet. Känns lite som detta är ett test, om jag lyckas att gå upp i vikt så kommer jag kanske att få ställa upp i lite fler tävlingar under sommaren :) Hoppas det!

Så igår var jag på jakt efter mina favoritnäringsdrycker - Fortimel Yoghurt style, Hallon och vanlig vanlij. Fanns inte på de apoteken jag letade på, så sambon ska kolla i Lund idag innan han beger sig hem efter jobbet :). Vilka är era favoriter när det kommer till näringsdrycker? Om man ändå ska dricka dem kan de ju lika bra vara goda :).

Nu ska jag ladda inför Göteborgsvarvet med extra god mat och energi, ser framemot glassen jag tänker att äta på fredagskvällen. "Ben och Jerry" ger alltid energi i benen.
/Kramar

1 kommentar:

  1. Fortimel Compact Choklad är min favorit, är ordinerad 3/dag så jag dricker främst den men varvar även med Fortimel Compact vanilj och jordgubb, de är små och kompakta och innehåller 300 kcal/styck, ska man ändå upp i vikt så varför dra ut på det?! Jag försöker köra all in :)

    SvaraRadera