torsdag 6 mars 2014

Börja att uppskatta det bra i mitt liv

Denna veckan har jag sagt till mig själv att istället för att fokusera på vad som inte går bra eller är jobbigt ska jag varje kväll skriva upp vad som varit bra med dagen. Detta ska vara det sista jag gör innan jag släcker lampan, förhoppningsvis somnar jag med bra tankar och då kanske jag vaknar med det också....

Veckan har än så länge gått upp och ner, stressigt på arbetet (vilket de flesta har) och full rulle på fritiden också.. Har inte hunnit att "andas" så mycket men det kommer väl snart. Ska bort ikväll också, en mek-kurs med cykeln. Ska bli skoj att lära sig lite mer om min racer, nu kan jag typ pumpa däcken och det gör min sambo ändå...

Men vad har varit bra under veckan, så här har det sett ut än så länge...

måndag
Sambon och jag satt och åt kvällsmat i köket (istället för framför TV), mysigt att bara sitta och prata om dagen.
En intensiv dag på arbetet men jag har hunnit med mycket, roligt att komma tillbaka efter helgen

Tisdag
Sambon och jag kröp ihop i soffan och började att se en ny serie - "De tre musketörerna", går på TV4. Skönt att bara koppla av ihopa
Lagade riktigt god mat på kvällen, Teryakilax med nudelwok

Onsdag
Sprang till arbetet, fokuserade inte på tiden utan bara på vilken härlig morgon det var. Lite mörkt när jag startade och såg hela staden vakna på min tur - härlig start på dagen.
Slutade tidigt på arbetet idag så jag hann hem för att släktforska lite..

Så nu får vi se vad som händer idag, kan redan se min själv skriva att jag hade ett härligt simpass imorse och så hoppas jag att jag kan skriva att "mek-kursen" var intressant och lärorik....

Så vad är bra hos era dessa dagar?

/Kramar

3 kommentarer:

  1. Jättebra tänkt! Och du: jag lovar att ju friskare och friare du känner dig kommer fler och flera sådana här "åh, vad fint det där var"-tankar slå dig. Och tills dess är det bra att aktivt försöka söka tankarna.

    Sist jag skrev ner det var här: http://wp.me/p4lkG8-2e. Får nog bli fler sådana inlägg!

    (Och tack för kommentaren på mitt inlägg idag! Utvecklade min tanke ytterligare - och jag har svarat dig under!)

    SvaraRadera
  2. härligt och välja middagsbordet framför tvn och soffan. Tror dom flesta väljer att äta middag i soffan nuförtiden?
    jag och min sambo har som rutin att alltid äta middag i köket, tvn avstängd och inga telefoner.
    En trevlig stund på dagen faktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Men gud vad bra och starkt gjort av dig! Det är med såna här förändringar som du kommer framåt, detta stärker dig. Åh, vad stolt jag är över dig, blir såå glad av att läsa att du fokuserat på det positiva. Snart kommer du finna ännu mer :)

    Sv; Jag vet att jag måste, men jag faller alltid när jag står där mitt i valet. Att stå ensam i alla dessa val är så himla jobbigt men jag SKA förändra. Snart.. Usch jag känner mig så himla dålig som inte kan gå och äta en stor macka nu när jag är hungrig och faktiskt behöver den. Hatar att det ska vara så svårt.. :(

    Många kramar finis ♥

    SvaraRadera