tisdag 21 januari 2014

Fokusera på det positiva

Nu räcker det! Jag har bestämt mig - inte gräva ner mig i negativa tankar. Jag måste släppa alla funderingar och allt snurrande i huvudet. De sista dagarna har varit jobbiga. Är så mycket tankar att jag har svårt att komma till ro på kvällen. Vad vill jag? Hur ska jag komma dit? osv....Min älskade sambo frågar ofta - hur är det? Du är så tyst, vad tänker du på? Värsta är att jag kan inte svara honom, för jag vet inte det själv! Allting bara snurrar i huvudet... Sedan samtalet sist med E-K, en annan infallsvinkel till ND. Ska jag sluta med dem, minska de eller hålla kvar med 2 om dagen.

Nog om det, nu ska jag fokusera på det positiva -allt bra jag har i livet
+ jag har ett jobb, visst tufft och stressigt men jag älskar det!
+ Jag har en sambo som jag älskar och han älskar mig (nog för jag har svårt att förstå varför ibland). Han ställer alltid upp för mig, stöttar och hjälper mig. Varje kväll är lika skönt att komma hem till vårt hem.
+ Jag har vänner som berikar mitt liv och förhoppningsvis berikar jag deras liv :)
+ Jag ska gå en danskurs nu till våren, födelsedagspresent av sambon som vi ska göra tillsammans (och han gillar inte att dansa så mycket - ändå gör han det för mig skull....) Har jag inte världens bästa sambo???

4 idag, kommer fler saker under veckan

När jag var på behandling i Lund så lyssnade jag på Mia Törnblom, en av hennes böcker som ljudbok. Hon gav tips att skriva ner positiva saker varje kväll. Gjorde det en tid men sedan släppte jag det - varför? Ska nog prova det igen, kan vara nyttigt...

Vad är positivt i ert liv???? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar