tisdag 10 maj 2011

Gick bra i måndags :)

Det gick faktiskt bra i måndags, trodde det inte först själv. Gick kanske lite för bra iallafall för den sjuka delen av mig... Men det är otroligt skönt! Idag var sista dagen jag drack näringsdryck (och det ska jag aldrig göra igen). Samtidigt som det är skönt att slippa från den så är det lite skrämmande, nu ska jag gå upp i vikt av den vanliga maten. Jag har kvar mina kvällsmackor (2stycken och 1 glas juice) men när jag kommer upp i normal vikt är de inte obligatoriska längre. Men troligtvis kommer jag att röra mig mer och då behöver jag det...

Har varit och ridit islandshästar idag, har varit helt fantastiskt i strålande solsken. Jag fick lite färg i ansiktet också :)Var lite jobbigt med det att känna av kroppen när man rider, men jag ska inte fokusera på det utan tänka på hur härligt det var!

Gjorde faktiskt en jättebedrift när vi var ute. I mitten av rundan så stannar vi och fikar, det bjuds på macka och något gott. Mackan måste vi äta men godsaken får vi välja om vi vill smaka eller inte. Idag var det isländskt godis. Det var lakrits som var doppad i choklad. Tidigare gånger på ridterapin har jag hoppat över godsaken men idag kände jag mig redo! Vill ju bli frisk och då måste jag gå emot alla dumma regler och förbud jag har satt upp för mig själv. Så idag tog jag en chokladbit, var inte så söt pga. lakritsen. Var nog inget jag ska köpa hem själv och äta men jag har iallafall ätit godis idag

Hoppas att ni alla har njutit av solen idag som jag har gjort
/Kramar

3 kommentarer:

  1. Jättebra tjejen. Och det där med godiset var ju sjukt bra jobbat, ett steg närmare friskheten!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Kul att komma in här och läsa om alla framsteg! Du har verkligen slitit.
    Åh, kul att ni får rida på behandlingen! Och bra med godiset! Det är ju så man blir frisk, genom att utmana, ta lite mer än vad man måste. Då blir anorexin svagare. Och så får man det ju mycket roligare!
    Hur länge ska du vara kvar där? För visst är du fortfarande på avdelningen?

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går framåt för dig!

    SvaraRadera