söndag 17 juli 2011

Söndag kväll, ny vecka väntar

Nu är det söndag kväll, nyduschad och ska göra mig klar för morgondagen snart. Jag ska börja i dagvården imorgon och det blir till att gå upp tidigt. Jag ska åka hemifrån vid sju och vara där lite efter åtta. Kommer att börja med att vägas och sedan är det frukost och lite aktiviteter fram till lunch och sedan slutar vi efter lunch. Jag ska vara på dagvården nu i tre veckor och sedan kommer jag att börja arbete eller arbetsträna. Jag får väl se vad försäkringskassan säger när jag träffar dem om någon vecka för att lägga upp en plan inför hösten.

Känns ändå som att denna veckan har gått hyfsat bra, men jag får väl se imorgon. Jag tycker att jag har kämpat på rätt så bra och ätit ordentligt. Har blivit alla måltider denna veckan och jag har ibland bytat ut mot liknande alternativ. Har faktiskt ätit glass till mellanmål eller efterrätt ibland och en kväll nu blev det pannkakor med plommonsylt till middag. För varje gång jag äter glass eller något annat "onyttigt" så blir det lättare att göra det. Jag hoppas verkligen att jag har gått upp lite i vikt till imorgon, jag får ju iallafall inte gå ner i vikt - då lär jag få tillbaka en näringsdryck och det vill jag inte! Näringsdryckerna hjälper mycket men de är inte roliga att dricka!

Har också tagit det lugnare denna veckan, har inte blivit lika mycket träning eller promenader. Har hållit mig till 30 minuters promenad om dagen och har tränat lite lätt 3 gånger under veckan. Känns som att jag borde ha lyckats med att gå upp lite i vikt nu till imorgon. Men jag ska vara ärlig och säga att jag är nervös! Jag vill så gärna lyckas och jag tycker att jag har jobbat ordentligt för det denna veckan.

Finns fortfarande saker som jag tycker är svårt, ofta blir mellanmålet en frukt. De andra alternativen känns rätt så tuffa. Likadant är det med glaset mjölk och knäckebrödet på kvällen. Men jag har kämpat denna veckan och jag håller verkligen alla mina tummar för morgondagen
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar